RSS

Saturday, July 25, 2009

my family.....

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Pada kali ni, ana nak bercerita serba sedikit tentang keluarga ana.....

Ana mulakan dengan ketua keluarga ana iaitu ayah ana. Namanya MUSTAPHA BIN MUDA. Berasal dari negeri Kelantan. Bekerja di Jabatan Pertanian, Putrajaya.



Ini pula emak ana. Namanya RAIDAH BINTI MAMAT. Juga berasal dari negeri Kelantan. Emak ana tak bekerja tapi ada buat bisnes kecil-kecilan iaitu menjahit.


Yang ni pula abang sulung ana. Namanya MUHAMMAD HAFIZ BIN MUSTAPHA.Dia dilairkan pada tahun 1986. Dia menuntut di Kolej Jaiputra, Kelantan.


Abang kedua ana pula namanya MUHAMMAD HABIB BIN MUSTAPHA. Lahir pada tahun 1987. Sekarang ni dia menuntut di Universiti Islam Madinah dalam jurusan Hadith.



Ni la ana. Nama penuh ana MUHAMMAD HILMI BIN MUSTAPHA. Ana merupakan anak yang ketiga. Dilahirkan pada tahun 1989. Sekarang ana tengah tunggu untuk fly ke Mesir.


Ni pula adik ana. Anak yang keempat. Namanya HUSNA BINTI MUSTAPHA. Lahir pada tahun 1990. Dia juga akan Mesir dengan ana tahun ni. Kenapa boleh jadi macam tu? Sebab dia ambil SPM dan STAM sama tahun dengan ana.


Yang ni anak yang kelima. Nama penuh dia MARYAM BINTI MUSTAPHA. Dia dilahirkan pada tahun 1992. Sekarang ni dia belajar di Maahad Al-Qur'an dan Bahasa Arab Al-Manar, Kelantan.


Anak yang keenam pula namanya 'AMMAR BIN MUSTAPHA. Dia lahir pada tahun 1995. Sekarang ni dia belajar di Maahad Tahfiz Hira', Klang.


Yang ni pula namanya SUWAIBAH BINTI MUSTAPHA. Anak yang ketujuh. Dia lahir pada tahun 1997. Dia juga belajar di Maahad Tahfiz Hira', Klang.


Adik ana yang ni namanya ANAS BIN MUSTAPHA. Dia anak yang kelapan. Dia masih lagi belajar di Sekolah Rendah Islam Al-amin, Bangi. Lahir pada tahun 1998.


Ni la adik ana yang bongsu. Nama penuh dia ASIAH BINTI MUSTAPHA. Dilahirkan pada tahun 2001. Dia juga masih belajar di Sekolah Rendah Islam Al-Amin, Bangi.

Untuk pengetahuan semua, keluarga ana sekarang menetap di alamat- 32A, Jalan Tenaga 10, Taman Tenaga, Off Jalan Reko, 43000 Kajang, Selangor, Malaysia.

SEKIAN, TERIMA KASIH.....................

No comments: